Ayna Programı :: Web Sitesine Hoşgeldiniz ::
Ayna
Ana Sayfa | Hakkımızda | Bize Yazın | İletişim | English | Açılış Sayfam Yap | S.Kullanılanlara Ekle 20-01-2021
AYNA BU HAFTA SWAZİLAND'DE Cumartesi 23:10

AYNA BU HAFTA SWAZİLAND'DE
Cumartesi 23:10

Ayna’nın ismi bilinmedik ülkelere doğru yolculuğu devam ediyor. Bu hafta dünyanın ve Afrika’nın en küçük ülkelerinden bir tanesi olan Swaziland’i keşfediyoruz.

Eski bir İngiliz sömürgesi Swaziland. Bağımsızlığına 1968 yılında kavuşur. Ülke mutlak monarşiyle yönetiliyor. Kral III. Mswati 1986 yılından beri ülkenin başında.  Mbabane ülkenin başkenti. Bizimle bu sıra dışı Afrika ülkesini gezmeye hazır mısınız?

Ayakkabı tamircisi ağaç altında iş başında.
Ağaç gölgesinde ayakkabı tamiri yapan bir Swaziland vatandaşına rastlıyoruz. Günde 10 – 15 tane ayakkabı tamir ediyormuş bu kişi. İşte bir Afrikalı ağaç gölgesinde bu şekilde geçimini sağlıyor.

Camların zanaatkarların elinde  nasıl şekillendirildiği Ayna’da…
Ülkedeki Beyaz Avrupalılar tarafından işletilen bir cam fabrikasında bardak, kavanoz ve kaselerin dışında Afrika'ya özgü hayvanların irili ufaklı cam heykelleri de satılıyor. Afrikalı zanaatkarların elinde şekilden şekile giren camlar tezgahlarda müşterilerini bekliyor.

O kadar hızlı çanta örüyorlar ki ellerini nasıl hareket ettirdiklerini bile göremiyoruz.
Ülkenin 2. büyük şehri olan Manzini’ye geliyoruz. Manzini pazarında ilginç manzaralarla karşılaşıyoruz. Elleriyle plastik çanta ören bayanlar işlerinde o kadar ustalaşmışlar ki ellerini nasıl hareket ettirdiklerini dahi göremiyoruz.  Ördükleri plastik çantaların fiyatları ise boylarına göre 6 Türk Lirasından 10 Türk Lirasına kadar değişiyor.

Swazilandlilerin en meşhur yemeği “Pap”.
Manzini pazarının lokanta kısmını geziyoruz. En meşhur yemeklerinin pap olduğunu öğreniyoruz. Pap mısır unuyla suyun karıştırılmasından elde edilen bir yemek. Arzu edenler sadece papı yerken, arzu edenler de papı kırmızı et, tavuk ve balıkla da yiyebiliyor. Bize papı ikram ederlerken yanında sebze yemeği ile ikram ettiler ama hiç de göze hitap etmiyordu doğrusu.

Ayakkabı alacak gücü olmayanlar pazarda 2. el ayakkabı tezgahlarına yöneliyorlar.
Dünyanın çok farklı yerlerinden getirilen 2. el ayakkabılar boyanıp tamir edildikten sonra bu tezgahlarda satışa sunuluyor. Maddi gücü zayıf olan çok sayıda Swaziland vatandaşı ayakkabılarını buralardan satın alıyorlar. Elbise ve giyim eşyalarında da durum farklı değil.

Swaziland kültür köyünde dansçılar harika bir şov sunuyorlar bize.
Swaziland kültür köyünü ziyaret ediyoruz. Bu köyde Swaziland'in eski hayatını anlatan bir ortam oluşturulmuş. Eski evler ve odun direklerle etrafının çevrildiği  hayvan ağılları. Gelen ziyaretçiler bu kısa tur sırasında ülkenin adet, gelenek ve görenekleriyle ilgili bilgiler alıyorlar. Kültür köyü gezisinin en çok ilgi çeken anlarından bir tanesi de canlı dans performansı. Ziyaretçiler ülke kültürüne ait çok farklı yerel halk danslarını seyretme imkanını yakalıyorlar bu kültür köyünde.

Ahşap, taş ve tenekeden gördük ama ilk kez mumdan hayvan heykeli görüyoruz.
Swaziland’de çok ilginç bir hediyelik eşya dükkanını geziyoruz. Mumdan yapılma heykeller satılıyor bu dükkanda.  Dükkana gelen müşteriler eğer arzu ederlerse heykel yapımını canlı canlı seyredebiliyorlar. Çalışanlar yıllardır heykel yapa yapa artık iyice işlerinin ustası olmuşlar. Fırında yumuşatılmış mum kısa süre içerisinde ustasının elinde şekil almaya başlıyor ve ortaya arzu ettiği hayvanın heykeli çıkıyor. Üretim bu hızda devam edip gidiyor dükkanda.

Swaziland bölümümüzün fragmanını izlemek için tıklayınız: http://www.youtube.com/watch?v=oq_Oi7POGP0&feature=youtu.be

2014-09-15 12:31:05

facebook furl linkibol digg del.icio.us yumiyum
oyyla bagcik technorati twitter ffeed

YAZDIR

ARKADAŞINA GÖNDER

YORUM EKLEYİN
 Lütfen yorum, eleştiri ve beklentilerinizi bize iletin.
Adınız :
Emailiniz :
Yorumunuz :

Yorum sayısı : 1 Bütün yorumlar...
BEŞARET DİLEK 2014-09-15 12:43:59 -
devamlı kaçırmadan izliyor ve öğreniyorum.Ülkeleri dünyayı sayesinzde tanıyorum.Teşekkürler.

TÜM YAZILARA ULAŞMAK İÇİN...
AYNA BU HAFTA YENİ BÖLÜMÜ COSTA RİCA İLE EKRANLARDA

Botswana

Süleymaniye

Maputo

Diğer GALERİLER için tıklayın...

VİDEO GALERİ

Costa Rica-1

Hong Kong-2

Hong Kong-1

Makau

Belarus

Panama-3

Diğer VİDEOLAR için tıklayın...