Ayna Programı :: Web Sitesine Hoşgeldiniz ::
Ayna
Ana Sayfa | Hakkımızda | Bize Yazın | İletişim | English | Açılış Sayfam Yap | S.Kullanılanlara Ekle 27-01-2021
AYNA BU HAFTA GABON'UN 3. BÖLÜMÜYLE EKRANLARDA

Doğal kaynakları açısından Afrika’nın en zengin ülkesi Gabon’daki seyahatimiz devam ediyor. Bu hafta sizleri Gabon’un bir başka şehri Lambarene ve kırsal alanlara götürüyoruz. Lamberene şehri başkente 250 km uzaklıkta.  Yol üzerinde ilginç manzaralar bizi bekliyor.

Öldürülmüş maymun, antilop ve timsah satışta.

Yol üzerinde bir dinlenme tesisinde duruyoruz. İkinci el elbiseler ve kızartmalık muzlar satılıyor burada. Ama ilginç olanı öldürülmüş maymun, antilop ve timsahın da satılması. Gabon’da bazı kabileler bu hayvanların etini yiyorlar. Bu yüzden müşteri sıkıntısı da çekmiyor satıcılar.

Avom isimli meyveyi ilk defa tadıyoruz.

5 saatlik bir kara yolculuğundan sonra Lambarene şehrine ulaşıyoruz. Ancak Lambarene şehrinin merkezinde zaman harcamak yerine doğal güzelliklerin olduğu kırsal alanlara gitmek istiyoruz. Hedefimizde nehir kenarlarında hayatların sürdüğü güzel köyler var. Bir tekne kiralıyor ve bu sefer bir nehir yolculuğuna çıkıyoruz. Yağmur ormanları arasında nehir yolculuğumuz devam ederken farklı meyve ağaçlarına da rastlıyoruz. Avom isimli meyveyi ilk defa tadıyoruz.

Nçuva köyünde hayat çok zor.

20 tane evin olduğu oldukça küçük bir köy Nçuva. Evler de hep ahşaptan yapılma. Genelde yenilen yemek balık buralarda. Köyde okul ve hastane olmadığı gibi suyu da diğer köylerden teknelerle taşıyorlar. Yağmur ormanlarındaki bu köyde elektrik ise jeneratörden sağlanıyor.

Gyabeta köyünün şefi bir bayan.

Şimdide diğer başka bir köye geliyoruz. Köyde evlerde sular akmadığı için tulumbalardan çektikleri suyu kullanıyorlar. Köyün şefini ziyaret ediyoruz. Yani bizim anladığımız manada köyün muhtarı. Muhtar hanımefendinin limon ağacının gölgesindeki masasında neler var diye bakıyoruz; 2 tane İncil, ve balık yemeği.

2. Hasan Camii’nde Cuma namazı anı Ayna’da.

Başkent Libreville’ye geri dönüyoruz. Cumhurbaşkanlığı sarayının tam karşısındaki 2. Hasan Camisini ziyaret ediyoruz.  Camii’de Gabonlu Müslümanların yanı sıra ülkede yaşayan Nijer, Burkina Faso, Gana, Kamerun ve Nijeryalı Müslümanlar da var. Hep birlikte Cuma namazlarını eda ediyorlar.

2012-03-12 15:13:53

facebook furl linkibol digg del.icio.us yumiyum
oyyla bagcik technorati twitter ffeed

YAZDIR

ARKADAŞINA GÖNDER

YORUM EKLEYİN
 Lütfen yorum, eleştiri ve beklentilerinizi bize iletin.
Adınız :
Emailiniz :
Yorumunuz :

Yorum sayısı : 0 Bütün yorumlar...

TÜM YAZILARA ULAŞMAK İÇİN...
AYNA BU HAFTA YENİ BÖLÜMÜ COSTA RİCA İLE EKRANLARDA

Botswana

Süleymaniye

Maputo

Diğer GALERİLER için tıklayın...

VİDEO GALERİ

Costa Rica-1

Hong Kong-2

Hong Kong-1

Makau

Belarus

Panama-3

Diğer VİDEOLAR için tıklayın...