Ayna Programı :: Web Sitesine Hoşgeldiniz ::
Ayna
Ana Sayfa | Hakkımızda | Bize Yazın | İletişim | English | Açılış Sayfam Yap | S.Kullanılanlara Ekle 24-04-2024
AYNA BU HAFTA KATAR'DA Cumartesi 22:50

AYNA BU HAFTA KATAR'DA
Cumartesi 22:50

Ayna’nın rotası bu hafta Orta DoÄŸu ülkesi Katar’ı gösteriyor.
BaÅŸkenti Doha. Ülkenin resmi dili Arapça ancak Ä°ngilizce yaygın olarak konuÅŸuluyor. Para birimi Katar Riyali.

Katar’da, kendi nüfusundan çok yabancı yaşıyor.
Basra Körfezindeki bu ülkenin nüfusu 1 milyon 700 bin. Ancak nüfusunun yalnızca 300 bini Katarlı Araplardan oluÅŸuyor. DiÄŸerleri ülkeye dünyanın deÄŸiÅŸik yerlerinden çalışmaya gelen insanlar. Yani 1 milyon 400 bin yabancı var bu ülkede. Hindistan, BangladeÅŸ, Pakistan, Filipinler gibi ülkelerden on binlerce insan ekmek parası için gelmiÅŸler. Ayrıca Arap dünyasından ve Avrupa’dan  da çok sayıda kiÅŸi Katar’da çalışıyor. Türkiye’den gelen yaklaşık 15 bin kiÅŸinin olduÄŸu ifade ediliyor.

Dünya’nın en yüksek milli gelirine sahip ülkesi Katar.
Katar Petrol ve doÄŸalgaz zengini. DoÄŸalgazda dünya’da 3. sırada. Milli gelirine baktığımız zaman Dünya’nın en yüksek milli gelirine sahip ülkesi. 111 bin Dolar ile dünyanın en yüksek gelirine sahip.

Katarlılar suyu denizden arıtıp içiyorlar.
Katar’ın petrolü var, doÄŸalgazı var ancak suyu yok. Suyu denizden arıtıp içiyor Katarlılar. Hatta Katar’da bir nehir bile yok.

BaÅŸkent Doha’daki çadırlarda çay ve kahve servisleri bedava.
AkÅŸam, devlet tarafından halkın hizmetine sunulmuÅŸ çadırlardan bir tanesine giriyoruz. Çadırda iki Katarlıyla hoÅŸ bir sohbetin ardından bize Arap kahvesi ikram ediyorlar. Kahvenin fiyatını soruyoruz ancak bu çadırlarda çay ve kahvelerin bedava olduÄŸunu öÄŸreniyoruz.

Körfezde tekne turuna çıkıyoruz.
Åžehri denizden görmek isteyenler için çok güzel bir fırsat bu tekne turları. KiÅŸi başı 10 riyale 20 dk tekne turu yapabilirsiniz. Kış ayında olmamıza raÄŸmen hava ne soÄŸuk ne de sıcak. Bu güzel havanın tadını çıkarıyoruz körfezde.

Deve yarışlarında 1. gelen devenin yetiştiricisine 1 jeep veriliyor.
Arap kültüründe deve yarışları çok önemli. Artık develer insansız koÅŸturulduÄŸundan devenin hızlı koÅŸmasını uzaktan kumandalı robot kamçı saÄŸlıyor. Bu robotta aynı zamanda deveyi hızlı koÅŸturtacak sesli komutlar da var. Teknolojiden deve yarışları bile nasiplerini almışlar. Bu duruma en çok memnun olanlar ise koÅŸarken üzerlerinde bir insan taşımak zorunda olmayan develerdir herhalde. Yarışın sonunda da 1. olan devenin sahibine deÄŸil de yetiÅŸtiricisine 1 jeep veriliyor.

Katarlıların en büyük eÄŸlencesi çölde safari.
Çölde bir kum tepesindeyiz. Katarlılar burada safari yapıyorlar. Araçlarıyla ve ATV’leriyle bu dik yokuÅŸu tırmanıyorlar.

Katarlılar burunlarını birbirine deydirerek selamlaşıyorlar.
BaÅŸkente yaklaşık 45 dakika uzaklıktaki bir Arap çadırındayız. Arap geçlerle sohbetler ediyoruz. Katarlılar geleneklerini, göreneklerini hala yaÅŸatıyorlar. EÄŸer uzun zamandır görüÅŸmüyorlarsa, 3 kez burunlarını ve saÄŸ yanaklarını deÄŸdirerek selamlaşıyorlar. Çadıra yeni gelenlerle biz bile burun buruna ve yanak yanaÄŸa selamlaşıyoruz

1961 yılında Ä°ngilizler bu ülkeye su satıyorlarmış.
Yılda 60 bin kiÅŸinin ziyaret ettiÄŸi Åžeyh Faysal’ın müzesini geziyoruz. Müze dev bir alana kurulu ve içinde yüzlerce eser var. Emir ailesinden olan Åžeyh Faysal’ın kendi özel müzesi burası. Müzede ilgimizi çeken ise Ä°ngilizlerin Katarlılara 1961 yılında sattıkları su kavanozları.

2011-12-19 09:26:43

facebook furl linkibol digg del.icio.us yumiyum
oyyla bagcik technorati twitter ffeed

YAZDIR

ARKADAŞINA GÖNDER

YORUM EKLEYİN
 Lütfen yorum, eleştiri ve beklentilerinizi bize iletin.
Adınız :
Emailiniz :
Yorumunuz :

Yorum sayısı : 4 Bütün yorumlar...
ömemet ali DOÄžAN 2012-03-13 11:46:16 -
kısmet,se inşallah katara giadeceğim bir arap firmasında çalışmak için? sizin programa gelince büyük zevkle izliyor ve beğeeniyorum. eski yeni fark etmiyor hepsini tekrar tekrar izliyorum. emeyi geçen herkese saygılar sunuyor devamını bekliyorum.allaha emanet oulun mut lu kalın?

mehmet gültekin 2012-01-03 18:01:26 -
selamün aleyküm.değerli ayna programı yapımcıları.ben katar da çalışmak istiyorum.bana yol gösterirseniz çok minnettar olurum.çalışmalarınızda başarılar dilerim.yardımlarınıza şimdiden teşekkürler.ALLAH A emanet olun...

büşra 2011-12-25 15:35:23 -
Ben Kahramanmaraş Sütçü İmam Ünv Tekstl mühendisligi okuyorum. Sizin ayna programınızı severek takip ediyorum ve çok yararını görüyorm. İleriki iş yaşamımda da bana yararLI olacagını biliyorum böyle güzel bir program gerçekleştirdiğiniz için size çok teşekkür ediyorum...

TÜM YAZILARA ULAŞMAK İÇİN...
Türk vatandaşlarına vize UYGULAMIYOR! (YENİ BÖLÜM)
AYNA BU HAFTA YENİ BÖLÜMÜ COSTA RİCA İLE EKRANLARDA

Botswana

Süleymaniye

Maputo

Diğer GALERİLER için tıklayın...

VİDEO GALERİ

Costa Rica-1

Hong Kong-2

Hong Kong-1

Makau

Belarus

Panama-3

Diğer VİDEOLAR için tıklayın...