Ayna Programı :: Web Sitesine Hoşgeldiniz ::
Ayna
Ana Sayfa | Hakkımızda | Bize Yazın | İletişim | English | Açılış Sayfam Yap | S.Kullanılanlara Ekle 28-03-2024
AYNA BU HAFTA KANADA'DA (yeni) Cumartesi 22:45

AYNA BU HAFTA KANADA'DA
(yeni) Cumartesi 22:45

Ayna’nın kıtalararası yolculuÄŸu heyecan verici görüntülerle devam ediyor.  Ayna bu hafta Toprak bakımından Rusya’dan sonra dünyanın en büyük ülkesi Kanada’da.

Kanada’nın 2 resmi dili var
Ä°ngilizce ve Fransızca Kanada’nın resmi dilleri. Halkın %59’u Ä°ngilizce, %22’si de Fransızca konuÅŸuyor. Ancak çok kültürlü bu toplumda farklı milletlerden insanlar kendi dillerini de yaÅŸatıyor ve biraraya geldiklerinde kendi aralarında anadillerini konuÅŸuyorlar.

Dünya’nın en uzun caddesindeyiz
Yonge caddesi  1896 km uzunluÄŸunda. Toronto’dan baÅŸlayıp, Kanada’nın kuzeyine doÄŸru gidiyor. Dünyanın en uzun caddesinde biz de seyahat ediyoruz.

Adrenalin tutkunlarına “Edge walk”
CN Tower dünyanın en yüksek yapılarından bir tanesi. 553 m yüksekliÄŸindeki kulenin inÅŸasına 1973'te baÅŸlanmış 1976 yılında bitirilmiÅŸ. Ziyarete açık en üst noktasının yüksekliÄŸi ise 447 metre. Bu yükseklik tam 147 katlı bir binaya eÅŸdeÄŸer. Biz de Toronto’yu kuÅŸbakışı seyretmek için saatte 22 km hız yapan asansörle kuleye çıkıyoruz.  Ziyaretçilere açık en üst noktasını gezdikten sonra camlı zemine iniyoruz. Kulenin 342. metresinde bulunan camlı zemin turistlerin çok ilgisini çekiyor. Özellikle bu zemin üzerine yatarak fotoÄŸraf çektirmeyi de ihmal etmiyorlar. Kulede  “Edge walk” yani kenarda yürüyüÅŸ adında yeni bir aktivite baÅŸlamış. Adrenalin tutkunlarının çok ilgisini çeken bu yürüyüÅŸ kulenin dışındaki 1,5 m geniÅŸliÄŸinde olan çıkıntılı kısımda gerçekleÅŸiyor. Raylı sisteme emniyet halatlarıyla baÄŸlı olan insanlar bu yükseklikteki rüzgarı hissedip çok farklı bir deneyime sahip oluyorlar.

Bu köydeki  insanlar 1860 yılını yaşıyorlar
Pinoeer Village adı verilen bu yer Kanada’nın 1860’lı yıllarını canlandıran turistik bir köy. Eski Kanada’yı görmek ve yaÅŸamak isteyen turistler bu köyü ziyaret ediyorlar. Geleneksek giysili insanlar dolaşıyor köyde. Bir tarafta yaÅŸlı Kanadalı teneke iÅŸçiliÄŸini devam ettirirken, diÄŸer taraftaki Kanada’lı o dönemin gazetelerinin nasıl basıldığını gösteriyor. Dokuma tezgahında da el emeÄŸi, göz nuru dokumalar üretilmeye devam ediliyor.

Keyifli bir zaman geçirmek  için Centre Adası muhteÅŸem
Feribota atlıyor ve Centre adasını gezmeye gidiyoruz. YemyeÅŸil  olan adada çok güzel ve geniÅŸ parklar var. Toronto’ya çok yakın olan bu adada yürüyüÅŸ yapan, bisiklet süren, gezip dolaÅŸan ve piknik yapanlar insanlar keyifli vakit geçiriyorlar.

2011-10-02 21:27:37

facebook furl linkibol digg del.icio.us yumiyum
oyyla bagcik technorati twitter ffeed

YAZDIR

ARKADAŞINA GÖNDER

YORUM EKLEYİN
 Lütfen yorum, eleştiri ve beklentilerinizi bize iletin.
Adınız :
Emailiniz :
Yorumunuz :

Yorum sayısı : 4 Bütün yorumlar...
Eser KulaksızoÄŸlu 2013-04-01 12:13:13 -
Tek beğenerek ve ilgiyle seyrettiğim gezi programısınız ,sizi çok tebrik ediyorum. Sayenizde bir sürü ülkeyi keyifle ekrandan ziyaret ettik. Başarılarınızın devamını dilerim.

mert 2011-10-16 12:14:09 -
ben kanada da ki türkü söyleyen kadının ismini merak ediyorum söyleye bilirmisiniz acaba

ufuk 2011-10-09 15:08:00 -
merhaba ben ufuk KARAOĞLU sizden özel bir ricam olucak ben lise 4.sınıf öğrencisiyim Ümraniye Meslek Lisesinde mimari ve Statik bölümde okuyorum iş tecrübem var ingilizce eğitim görüyorum umarım yardımcı olursunuz ben kanada okumak isiyorum ama oranın koşulları ne gerektiriyor vs. konular hakkında bilgi sahibi değilim eğer bana yardımcı olursanız çok sevinirim sabırsızlıkla cevap bekliyorum.İyi günler... Ümraniye/İSTANBUL

TÜM YAZILARA ULAŞMAK İÇİN...
Türk vatandaşlarına vize UYGULAMIYOR! (YENİ BÖLÜM)
AYNA BU HAFTA YENİ BÖLÜMÜ COSTA RİCA İLE EKRANLARDA

Botswana

Süleymaniye

Maputo

Diğer GALERİLER için tıklayın...

VİDEO GALERİ

Costa Rica-1

Hong Kong-2

Hong Kong-1

Makau

Belarus

Panama-3

Diğer VİDEOLAR için tıklayın...