Ayna Programı :: Web Sitesine Hoşgeldiniz ::
Ayna
Ana Sayfa | Hakkımızda | Bize Yazın | İletişim | English | Açılış Sayfam Yap | S.Kullanılanlara Ekle 19-04-2024
AYNA BU HAFTA YENİ BÖLÜMÜ RODOS İLE EKRANLARINIZDA (yeni) Cumartesi 23:00

AYNA BU HAFTA YENİ BÖLÜMÜ RODOS İLE EKRANLARINIZDA
(yeni) Cumartesi 23:00

Bu yayın döneminde de Ayna’dasınız. Yeni keÅŸifler, yeni coÄŸrafyalar, yeni maceralar yine hep Ayna’da.

Bu yeni yayın döneminde ilk rotamızı Rodos olarak belirledik ve Osmanlı’nın 390 sene kaldığı, ÅŸövalyelerin ülkesi Rodos’ta tarihi bir yolculuÄŸa çıkarıyoruz sizi.

Rodos ,Türkiye’ye çok yakın bir ada.
Rodos adası Türkiye’ye çok yakın bir ada. O kadar yakın ki çıplak gözle adadan Türkiye’nin daÄŸlarını rahat bir ÅŸekilde görebiliyoruz.  Rodos 12 adaların en büyüÄŸü. Adanın uzunluÄŸu yaklaşık 80 km,  geniÅŸliÄŸiyse 38 km. 130 bin nüfuslu adaya yılda yaklaşık 2,5 milyon turist geliyor. Ä°ÅŸte böylesine bir turizm adası burası.

Kanuni Sultan Süleyman’ın Rodos ÅŸehrine girdiÄŸi kapıdan biz de giriyoruz.
Rodos 29 Aralık 1522 yılında Kanuni Sultan Süleyman tarafından fethedilir ve Osmanlılar yaklaşık 4 asır bu adada kalırlar. Rodos tarihte saÄŸlam surlarıyla ünlü.  Kanuni Sultan Süleyman’ın ÅŸehri fethetmek için girdiÄŸi kapının ismi Bab-ı Mestur. Ä°ÅŸte biz de onların fethettikleri yollarda yürüyoruz.

600 yıllık Kuran-ı Kerimler el yazması.
Hafız Ahmet AÄŸa kütüphanesini geziyoruz. Kütüphanede bulunan 2500 eserin 1100’ü el yazması eserler. Kuran-ı Kerim’lerin haricinde tefsir, astronomi, tıp ve hadis ile ilgili çok deÄŸerli eserler görüyoruz kütüphanede.

Rodos’ta Osmanlı eserleri can çekiÅŸiyor.
Bir Osmanlı Medresesi olan Süleymaniye Medresesi 1972 yılında kapatılmış. Ardından adadaki diÄŸer Türk okulları da kapatılınca Türklerin Türkçe öÄŸrenme hakları ellerinden alınmış.

Osmanlı Amirallerinden Murat Reis’in türbesi de aynı camisi gibi yıkılma tehlikesiyle karşı karşıya. Vakıf arazisi olan bu alanda ÅŸehitlik te var. Rodos’un fethi sırasında ÅŸehit olan askerlerimiz yatıyor burada. Ä°ÅŸte bu Vakıf arazisi üzerine Yunan makamları bir müzik okulu yapıyorlar.

Süleymaniye Camii’ni geziyoruz ÅŸimdi de. Ä°nÅŸaatı 1530 yılında tamamlanmış caminin. Bugün halıları bile serili olduÄŸu halde ibadete açık deÄŸil bu Cami. Yunanlı yetkililer ibadete izin vermiyorlar. Sadece belli saatler arası turistler ziyaret edebiliyorlar camiyi.

Sultan Mustafa Camiine geliyoruz. MuhteÅŸem bir kubbesi de olan caminin içerisi sandalyeler ile dolu. Bir zamanlar ibadet için açılan cami bugün nikah salonu olarak kullanılıyor.

Rodos’ta ibadete açık tek cami olan Ä°brahim PaÅŸa Camiine geliyoruz. Ecdadımız Rodos’ta da Camii avlularını aÄŸaçlarla süslemiÅŸler. 1974’te müftü ölene kadar müftülük makamı var adada. Ama ÅŸimdi böyle bir makam yok. Yunanistan müftülük makamını tanımıyor.

100 yıl öncesinde her haliyle Türklere ait olan adada bugün Müslüman Türkler varlıkla yokluk arasında gidip geliyorlar. Sahip çıkılmadığı taktirde ne ecdadımızın bıraktığı eserler kalacak ne de insanımız.

2011-09-12 10:13:44

facebook furl linkibol digg del.icio.us yumiyum
oyyla bagcik technorati twitter ffeed

YAZDIR

ARKADAŞINA GÖNDER

YORUM EKLEYİN
 Lütfen yorum, eleştiri ve beklentilerinizi bize iletin.
Adınız :
Emailiniz :
Yorumunuz :

Yorum sayısı : 11 Bütün yorumlar...
Gönül KARAMAN 2013-02-02 05:34:31 -
Rodos çekiminize çok üzüldüm o camileri gördükçe içim parçalandı elimden geleni yapmaya çalışacağım Türklüğü unutturmak istemiyorum. adını bile bilmediğim ama dedelerimizin bizim için kan döktükleri yerler böyle olmamalı bunları gösterip beni uyandırdığınız için sagolun Allah yolunuzu açık etsin

sadiye sarı 2012-08-25 10:30:50 -
programınızı izlerken hem çok keyif alıyorum hem de çok şey öğreniyorum. gerçekten çok iyi iş çıkarıyorsunuz

ayten karabalak 2012-02-21 13:30:13 -
sayın sayim orhan bey; sizi bağaniyle izliyorum ve gitmek görmek istediğim kültürleri sizinle görüyorum.geçenlerde mehtap yv de rodos ziyaretinize denk geldim.araştırma yapamama rağmen ordaki camilerin ve müslümenlerın son durumunu öğrenemedim.sizden rica konu hakkında bilgi vermenizdir.şimdiden teşekkür ederim ve yayın hayatınız da başarılar dilerim.

TÜM YAZILARA ULAŞMAK İÇİN...
Türk vatandaşlarına vize UYGULAMIYOR! (YENİ BÖLÜM)
AYNA BU HAFTA YENİ BÖLÜMÜ COSTA RİCA İLE EKRANLARDA

Botswana

Süleymaniye

Maputo

Diğer GALERİLER için tıklayın...

VİDEO GALERİ

Costa Rica-1

Hong Kong-2

Hong Kong-1

Makau

Belarus

Panama-3

Diğer VİDEOLAR için tıklayın...