Ayna Programı :: Web Sitesine Hoşgeldiniz ::
Ayna
Ana Sayfa | Hakkımızda | Bize Yazın | İletişim | English | Açılış Sayfam Yap | S.Kullanılanlara Ekle 29-03-2024
AYNA BU HAFTA VENEZÃœELLA'DA Cumartesi 23:00

AYNA BU HAFTA VENEZÃœELLA'DA
Cumartesi 23:00

Ayna’nın dünya turu devam ediyor. Bu hafta sizleri Güney Amerika’ya götürüyoruz. Ayna Venezüella’da.

Venezüella’nın parası dünyada tek.
Bu ülkenin para birimi Bolivar. En yüksek parası 100 Bolivar. Venezuella parasında genellikle yatay yerleÅŸtirilen resim dikey olarak yerleÅŸtirilmiÅŸ. Bu açıdan bakıldığında Venezüella parası dünyada tek. Doları ancak havaalanında bozdurabiliyor ülkeye gelen ziyaretçiler. Siz siz olun Venezüella’da çarşıda pazarda dolar bozdurmaya kalkmayın. Çünkü dolar geçmiyor bu ülkede. BozdurabileceÄŸiniz ne bir banka ne de bir döviz bürosu var. Venezüella’ya gelen turistler bu konuda ciddi sıkıntılar yaşıyorlar. Yabancılar genelde karaborsada iÅŸlerini hallediyorlar.

TrafiÄŸe kapalı cadde görmüÅŸtük ancak trafiÄŸe kapalı otoban hiç görmemiÅŸtik.
Koca otoban bomboÅŸ. Hiç araç yok. Devlet pazar günleri halk spor yapsın diye bu otobanı trafiÄŸe kapatıyor. Sabah saat 05.00’ten öÄŸlen 13.00’e kadar bu otoban araçlara kapalı. Sadece insanlar spor yapıyorlar bu otobanda.

Dünyanın en pahalı benzini Türkiye’de. Peki en ucuzu nerede?
En ucuzu da Venezüella’da. 1 depo benzin yaklaşık olarak 1 Türk Lirasına doluyor bu ülkede. Dizel ise hiç satılmıyor. Benzin istasyonuna gelen müÅŸteriler araçlarının depolarını aÄŸzına kadar dolduruyorlar.  Benzinin sudan ucuz olduÄŸu bir ülke Venezüella. Yarım litre su tam olarak 38 litre benzine denk geliyor.

Dünyanın en büyük gecekondu bölgesindeyiz.
Petare bölgesi Latin Amerika’nın en tehlikeli köyü olarak da gösteriliyor. Gecekonduya Bario diyor onlar. BaÅŸkent Caracas’ta 1.5 milyon civarında insan yaşıyor gecekondularda. Nereye bakarsanız bakın dere, tepe gecekondularla dolu ÅŸehirde.

Teleferikle yolcu taşındığını ilk kez Venezüella’nın baÅŸkenti Karakas’da gördük.
Metro kable olarak adlandırılan bu teleferik turistik amaçlı inÅŸa edilmemiÅŸ. Tamamen tepelere kurulmuÅŸ gecekondu mahallelerine yolcu taşıma amacıyla yapılmış. Gecekondularda yaÅŸayan insanlar evlerine gitmek için dolmuÅŸ, otobüs ya da metro yerine teleferiÄŸe biniyorlar. Biz de biniyoruz bir teleferiÄŸe ve gecekondu mahallesinin üzerinde seyahat ediyoruz.

Teleferikle Avila dağının zirvesine çıkıyoruz.
YolculuÄŸumuz yaklaşık olarak 15 dakika sürüyor. Çok dik yarlar ve yemyeÅŸil ormanların üzerinden geçiyoruz. Hem turistler arasında, hem de yerli halk arasında bu zirveye çıkmak oldukça popüler.

Angel Falls dünyanın en yüksek ÅŸelalesi.
Venezüella semalarında tek motorlu uçağımızla seyahat ediyoruz. Uçakta pilotta dahil olmak üzere 6 kiÅŸiyiz. Dünyanın en yüksek ÅŸelalesini görüntülüyoruz sizler için. Yaklaşık 1 km yüksekten aÅŸağıya akıyor burada su. Akıyor akmasına da Venezülella da havalar kurak gittiÄŸinden ÅŸelalenin suyu oldukça azalmış. O kadar ki sular yarı yola bile gelmeden rüzgarında tesiriyle havada dağılıyor.

2010-09-21 10:49:05

facebook furl linkibol digg del.icio.us yumiyum
oyyla bagcik technorati twitter ffeed

YAZDIR

ARKADAŞINA GÖNDER

YORUM EKLEYİN
 Lütfen yorum, eleştiri ve beklentilerinizi bize iletin.
Adınız :
Emailiniz :
Yorumunuz :

Yorum sayısı : 3 Bütün yorumlar...
fatih sürer 2010-10-30 15:44:25 -
programınız çok güzel. emeği geçen arkadaşlara teşekür ediyorum. başarılarınızın devamını diliyorum, fakat yayın saatinizi biraz daha erkene almanızı rica ediyorum.

cemal cemil aksoy 2010-10-07 01:30:10 -
başarılarınızın devamını diliyorum ,programınızı çok beğeniyorum.

tuÄŸba demir 2010-09-26 04:32:46 -
harıkasınız mukemmel otesı bır program yapıyorsunuz. emegi gecen herkesı tebrık edıyorum ve basarılarınızın devamını dılıyorum. keske benide kadronuza alsanız keske bende sızlerle bırlıkte calısabılsem...

TÜM YAZILARA ULAŞMAK İÇİN...
Türk vatandaşlarına vize UYGULAMIYOR! (YENİ BÖLÜM)
AYNA BU HAFTA YENİ BÖLÜMÜ COSTA RİCA İLE EKRANLARDA

Botswana

Süleymaniye

Maputo

Diğer GALERİLER için tıklayın...

VİDEO GALERİ

Costa Rica-1

Hong Kong-2

Hong Kong-1

Makau

Belarus

Panama-3

Diğer VİDEOLAR için tıklayın...