Ayna Programı :: Web Sitesine Hoşgeldiniz ::
Ayna
Ana Sayfa | Hakkımızda | Bize Yazın | İletişim | English | Açılış Sayfam Yap | S.Kullanılanlara Ekle 25-04-2024
AYNA BU HAFTA KARADAĞ BÖLÜMÜYLE EKRANLARDA (yeni)Cumartesi 23:00

AYNA BU HAFTA KARADAĞ BÖLÜMÜYLE EKRANLARDA
(yeni)Cumartesi 23:00

Ayna  Osmanlı’nın bir dönem hüküm sürdüÄŸü topraklarda, KaradaÄŸ’da.  Sırbistan’dan 2006 yılında ayrılan KaradaÄŸ genç bir Cumhuriyet. YemyeÅŸil bitki örtüsüne sahip ülkede ÅŸehirden ÅŸehire yolculuklar yapıyoruz.

İlk durağımız Pljevlja.

Pljevlja ÅŸehrinin Osmanlı zamanındaki ismi TaÅŸlıca. 31 bin nüfuslu bu ÅŸehri sizler için geziyoruz. Balkanların en yüksek minarelerinden birine sahip olan Hüseyin PaÅŸa Camii Pljevlja ÅŸehrinin en önemli mimari eseri.  Caminin minaresi 42 m yüksekliÄŸinde. Ölüm ilanlarının duvar ve aÄŸaçlara yapıştırılması ilgimizi çekiyor ÅŸehirde. Ölen kiÅŸi ile ilgili kısa bilgiler yer alıyor  ilanda ve ÅŸehrin önemli noktalarına yapıştırılıyor.

Sınıra 15 km uzaklıktaki Rozaje şehrine geldik.

Rojaye Kültür Merkezinin Ansambıl halk oyunları ekibinden güzel bir gösteri gelecek ekranlarınıza. Ayrıca KaradaÄŸlıların milli enstrümanı Gusleyi çalıcak Sukriya Nurkoviç. Rozaje ÅŸehrinde Müslüman bir BoÅŸnak aileye misafir oluyoruz. Ev sahibeleri çok güzel yemekler hazırlamışlar bizlere. Harun Fetiç Bey  "Bizde gördüÄŸünüz bütün güzellikleri biz sizden, Osmanlıdan aldık" diyor ve  ekliyor . "Misafir ağırlamaktan tutunda, insan davranışlara kadar biz her ÅŸeyi Osmanlı'dan öÄŸrendik. Bizi Ä°slam'la tanıştıran sizlersiniz".

Balkanların en büyük gölü Ä°ÅŸkodra.

KaradaÄŸlılar Skadar diyorlar göle. Balıkçılar gölde nasiplerini arıyorlar sabah'ın erken saatlerinde. GördüÄŸümüz balıkçı oltaya takılan küçük balıkları büyümesi için tekrar denize bırakıyor. Ancak kısa zaman sonra daha  büyük balıklar takılıyor oltasına.

Sıradaki durağımız Osmanlı camileri, çarşı ve pazarlarıyla ÅŸirin bir ÅŸehir olan Bar.

Bar ÅŸehrinde 2000 yıllık olduÄŸu ifade edilen eski bir zeytin aÄŸacı var. Özel koruma altına alınan zeytin aÄŸacı artık bugün turizme de kazandırılmış. Adriyatik sahillerinin en uzun plajı  Velika Plajındayız.  UzunluÄŸu 13 km olan plajı sizler için görüntülüyoruz.

Ulcinj ÅŸehrine geliyoruz ÅŸimdi de.

Åžehirdeki Denizciler camii bir Osmanlı Camisi. 1931 yılında yıkılmış. 2008-2012 yılları arasında tekrar inÅŸa edilmiÅŸ. Denizyoluyla gelenlerin ibadetlerini yapma amacıyla denizin hemen kenarına kurulan camii bugün güzel mimarisiyle yerli ve yabancı herkesin dikkatini çekiyor.  Osmanlı Devleti zamanında KaradaÄŸ’da toplam 171 camii varmış. Bu camilerden 90 tanesi deÄŸiÅŸik zamanlarda meydana gelen ayaklanmalar, isyanlar veya muhtelif sebeplerden dolayı yıkılmış veya tahrip olmuÅŸ durumda. Bugün itibariyle 80'i Osmanlı dönemine ait olmak üzere toplam 132 camii faal durumda KaradaÄŸ'da.

Son durağımız Başkent Podgorica oluyor.

Podgorica’da faaliyet gösteren Feza EÄŸitim Merkezini ziyaret ediyoruz.  Türk giriÅŸimcilerin gayretleriyle açılan EÄŸitim merkezinde Türkçe, Ä°ngilizce, Almanca, Ä°talyanca ve yabancılara yönelik KaradaÄŸca dil kursları veriliyor.

KaradaÄŸ'da bir gün daha biterken Adriyatik Denizinde güneÅŸin batışına ÅŸahitlik ediyoruz . Yeni bir güne bir baÅŸka ülkede merhaba diyeceÄŸiz sizlere. Ayna’nın yeni bölümlerinde buluÅŸmak üzere.

KaradaÄŸ bölümümüzün fragmanını izlemek için tıklayınız: http://www.youtube.com/watch?v=5brZEQGemgs&feature=plcp

2012-11-13 12:27:39

facebook furl linkibol digg del.icio.us yumiyum
oyyla bagcik technorati twitter ffeed

YAZDIR

ARKADAŞINA GÖNDER

YORUM EKLEYİN
 Lütfen yorum, eleştiri ve beklentilerinizi bize iletin.
Adınız :
Emailiniz :
Yorumunuz :

Yorum sayısı : 1 Bütün yorumlar...
Ahmet Remzi ALBAYRAK 2012-11-15 16:09:55 -
Rabbim Yar Ve Yardıncınız Olsun Bütün Ekibinize Kolaylıklar Diliyorum.

TÜM YAZILARA ULAŞMAK İÇİN...
Türk vatandaşlarına vize UYGULAMIYOR! (YENİ BÖLÜM)
AYNA BU HAFTA YENİ BÖLÜMÜ COSTA RİCA İLE EKRANLARDA

Botswana

Süleymaniye

Maputo

Diğer GALERİLER için tıklayın...

VİDEO GALERİ

Costa Rica-1

Hong Kong-2

Hong Kong-1

Makau

Belarus

Panama-3

Diğer VİDEOLAR için tıklayın...