Ayna Programı :: Web Sitesine Hoşgeldiniz ::
Ayna
Ana Sayfa | Hakkımızda | Bize Yazın | İletişim | English | Açılış Sayfam Yap | S.Kullanılanlara Ekle 29-03-2024
AYNA BU HAFTA ZAMBİYA ÖZEL BÖLÜMÜYLE EKRANLARINIZDA Cumartesi 23:00

AYNA BU HAFTA ZAMBİYA ÖZEL BÖLÜMÜYLE EKRANLARINIZDA
Cumartesi 23:00

Ayna bu hafta sizleri bizim hiç de tanıdık olmadığımız bir ülkeye, Zambiya’ya götürüyor.
YemyeÅŸil bir ülke burası. Toprak bakımından Türkiye’den daha küçük. BaÅŸkenti Lusaka. Bu farklı ülkeyi bizimle keÅŸfetmeye hazır mısınız?

Zambiya’da 73 faklı dil konuÅŸuluyor

Ülkede 73 farklı kabile var. Her kabilenin de kendi yerel dili var. Ancak ülke Ä°ngilizler tarafından sömürüldüÄŸü için halkın %80’ni Ä°ngilizce konuÅŸuyor. 12 tane resmi dil var ülkede. Bu 12 resmi dilden birisi de Ä°ngilizce.

Bu insanlar elde çekiçlerle sabahtan akÅŸama kadar taÅŸ kırıyorlar

BaÅŸkent Lusaka seyahatimizde yol kenarında taÅŸ kıran insanlara rastlıyoruz.  Gün boyu taÅŸları kırmaya devam ediyorlar. Onların taÅŸ kırma makineleri olmadığı için elleriyle yapıyorlar bu iÅŸi. Kırdıkları taÅŸları da kovayla satıyorlar. TaÅŸların bir kovası 10 bin Kwacha, yani sadece 2 Dolar.

Bu ülkede briketler elle yapılıyor

Afrikalı iÅŸçiler ellerinde kalıplarla briket yapmaya devam ediyorlar Afrika sıcağında. 3 iÅŸçi günde 300 briket üretebiliyormuÅŸ. YolculuÄŸumuz sırasında farklı yerlerde de elle briket yapılan üretim yerleri görüyoruz.

Zambiyalıların milli yemeği 'şima'

Lusaka Pazar yerinde öÄŸle yemeklerini yiyen Zambiyalılara rastlıyoruz. Tabaklarında milli yemekleri olan Åžimayı görüyoruz. Åžima mısır unuyla suyun karıştırılmasıyla oluÅŸuyor. Zambiyalıların her öÄŸününde ÅŸima oluyor. Fakir olanlar sadece bu ÅŸimayı yerken, zengin olanlar yanında beyaz yada kırmızı etle tüketebiliyor.  Yanımızdaki Zambiyalılar da baÅŸlıyorlar elleriyle ÅŸimayı yemeye.

Lusaka’nın en büyük pazarını dolaşıyoruz

Zambiya’nın da en büyük pazarı burası. Adı Soweto Market. Tıklım tıklım dolu olan Pazar ucuz olduÄŸundan dolayı çok raÄŸbet görüyor. Kameramızdan hoÅŸlanmayan pazarcılarla karşılaşıyoruz. Kimi elleriyle yüzünü gizliyor, diÄŸeri yönünü deÄŸiÅŸtiriyor, kimisi de kaçıyor. Çekim yapmak hiç kolay deÄŸil buralarda.

Kepçenin 1 dakikada yapabileceÄŸi iÅŸ onların saatlerini alıyor

Kumu kamyona kürekle dolduruyorlar. Sıcağın baÄŸrında yapmak hiç de kolay deÄŸil ama onlar için yapacak baÅŸka bir ÅŸey de yok. Bir Afrika manzarasıyla karşı karşıyayız yine…

Dünyanın en büyük ÅŸelalelerinden Viktorya Åželalelerini sizler için geziyoruz

Yaklaşık 2 km geniÅŸliÄŸinde ve 108 m yüksekliÄŸinde bu ÅŸelaleler. MuhteÅŸem bir manzara seyrediyoruz burada.  YaÄŸmurluklarımızı giyip asma köprüden geçiyoruz ÅŸimdide. Ä°nanması güç ama burada adeta saÄŸanak bir yaÄŸmura tutuluyoruz. Bardaktan boÅŸanırcasına yaÄŸmur yağıyor burada. 108 metre aÅŸağıya düÅŸen sular burada tekrar yükseliyor ve çevresine yaÄŸmur gibi yağıyor. Üzerimizde iki kat yaÄŸmurluk olmasına raÄŸmen kısa zaman içerisinde ekibimizle birlikte sırılsıklam oluyoruz.

Yürüyerek bir ülkeden diÄŸer ülkeye geçiyoruz

Viktorya ÅŸelaleleri köprüsü Zambiya ile Zimbabwe’yi birbirine baÄŸlıyor. Ä°ki ülkeyi birbirine baÄŸlayan bu köprü üzerinde bungee jumping yapanlar bile var. Biz de köprüyü geçerek Zimbabwe topraklarına ayak basıyoruz. Biraz ilerde de pasaport kontrolleri baÅŸlıyor. Zimbabwe topraklarına ayak bastıktan sonra Zambiya topraklarına tekrar geri dönüyor ve çekimlere kaldığımız yerden devam ediyoruz.

Evleri kerpiçten yapılma ve üstü otlarla kaplı

Yakın çevrede olan Mukuni köyüne geliyoruz. Köy tipik bir Zambiya köyü. Köy ahalisi özellikle de çocuklar gelen yabancılara çok ilgi gösteriyorlar. Köyün evleri Kerpiçten yapılma ve üstü otlarla kaplı. Avlunun etrafı da çitlerle çevrili.

Zambiya CumhurbaÅŸkanı Rupiah Banda çok sıcak karşılıyor bizi

Daha önceden Türkiye’yi ve Türkleri tanımayan Zambiya CumhurbaÅŸkanı Türk Koleji yetkililerini ülkesinde tanıdıktan sonra Türkiye’ye ilgisi çok artmış. Ardından Türkiye yaptığı ziyaretle Türkiye’den çok etkilenmiÅŸ. Türkiye’yi ziyaretinde yaÅŸadığı ilginç bir anısını da Ayna mikrofonlarına anlatıyor CumhurbaÅŸkanı.

2011-06-13 12:49:59

facebook furl linkibol digg del.icio.us yumiyum
oyyla bagcik technorati twitter ffeed

YAZDIR

ARKADAŞINA GÖNDER

YORUM EKLEYİN
 Lütfen yorum, eleştiri ve beklentilerinizi bize iletin.
Adınız :
Emailiniz :
Yorumunuz :

Yorum sayısı : 2 Bütün yorumlar...
RESUL 2011-06-19 14:16:55 -
ben ayna programini hic bir zaman kacirmam hep seyr ederim ayna programi muhtewem belgesellerle dolu

Onurhan Özgül 2011-06-19 00:21:10 -
Merhaba bugün programınızı izledim ve zambiya bölümüne denk geldim. Bu konu hakkında birkaç sorum olacak. Ben ve annemde zambiyaya gitmek istiyoruz. Fakat ulaşımı nasıl sağlayabiliriz? Victoria şelalerine nasıl ulaşabiliriz. Bende kendi araştırmamı yapıyorum fakat sizinde edindiğiniz bilgilerinizden faydalanmak isteriz.

TÜM YAZILARA ULAŞMAK İÇİN...
Türk vatandaşlarına vize UYGULAMIYOR! (YENİ BÖLÜM)
AYNA BU HAFTA YENİ BÖLÜMÜ COSTA RİCA İLE EKRANLARDA

Botswana

Süleymaniye

Maputo

Diğer GALERİLER için tıklayın...

VİDEO GALERİ

Costa Rica-1

Hong Kong-2

Hong Kong-1

Makau

Belarus

Panama-3

Diğer VİDEOLAR için tıklayın...